Samen met ouders
Ouders, leerlingen en de school zijn samen verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de leerling. We vinden daarom de samenwerking met ouders heel belangrijk. In de eerste weken van ieder nieuw schooljaar is er een startgesprek, waarbij wederzijdse verwachtingen met elkaar worden besproken. Hierop volgend wordt er een gesprekkencyclus op maat afgesproken. De leerkracht is het eerste aanspreekpunt voor kinderen en ouders.
Extra begeleiding op school
Soms heeft een leerling extra begeleiding nodig om zich goed te kunnen ontwikkelen. Naast dat wij in de klas met drie verschillende niveaugroepen werken (verlengde-, basis- en verrijkte instructiegroep), kan het zijn dat een kind tijdelijk extra begeleiding nodig heeft. Dit gebeurt altijd in overleg met de leerkracht, ouders en de intern begeleider (IB-er).
Soms heeft een meer- of hoogbegaafde leerling juist meer uitdaging nodig en daarvoor is de Meergroep. De Meergroep wordt begeleid door onze talentcoach en vindt één keer per week plaats op school. Als ook de Meergroep te weinig uitdaging biedt, kan ervoor gekozen worden om deze meer- of hoogbegaafde leerling aan te melden bij de Flexklas van onze scholenstichting Fectio. Voor meer informatie zie kopje toptalent.
Samenwerkingsverband
Wanneer wij op school handelingsverlegen zijn, vragen wij externe hulp. Dit kan resulteren in een onderzoek of observatie door een deskundige. Hiervoor is het nodig dat de school, samen met ouders en een deskundige van het samenwerkingsverband (SWV), vooraf een gesprek voert om de hulpvraag duidelijk te stellen. Dit heet een multidisciplinair overleg (MDO).
Wij vallen onder het samenwerkingsverband Profi Pendi. Meer informatie kunt u vinden op www.profipendi.nl en in onze schoolgids. Mocht u nog specifieke zorgvragen hebben, kunt u contact opnemen met de IB-er.
Passend onderwijs schoolrapport
Onderstaand POS Schoolrapport beschrijft de visie op ondersteuning van de school, de ondersteuningsmogelijkheden die de school biedt om passend onderwijs te verzorgen en de ontwikkeldoelen die de school zichzelf stelt. Daarmee heeft dit document ook een functie voor het samenwerkingsverband, en voor ouders.